24 Ocak 2013 Perşembe

Cantona'dan uçan tekmeyi yiyen adam

Tarih 25 Ocak 1995. Yer Londra, tam olarak Selhurst Park stadı, Crystal Palace kendi evinde Manchester United'i ağırlıyor. Maç 1-1 sona eriyor, ama akıllarda kalan bu maçın sonucu değildi... Maçın 48. dakikasında fransız golcu Eric Cantona rakibi Richard Shaw'u tekmeleyerek kırmızı kart görüyör. Ama bu Cantona'nın o gece attığı tek tekme değildi. Soyunma odasına doğru giden King'e yaklaşan bir taraftar vardı tribünlerde. Adı Matthew Simmons, 21 yaşındaydı, ve futbol tarihinin en çılgın olaylarından birine sebep oldu






 Genç Crystal Palace taraftarı şunları anlatmıştı : "Cantona'ya yaklaştım, ona bağırarak ana avrat sövdüm. Başka bir futbolcuya karşı bunları yapmazdım, ama o Cantona'ydı... Manchester United'li olmayan herkes ondan nefret ederdi..." Sinirlerine hakim olamayan Cantona, bu küfürlere uçan tekme ile cevap vermişti. Sıcak kanlı futbolcu bu kung fu hareketi yüzünden 9 ay ceza aldı. Ama fransız futbolcu bundan pek etkilenmedi, ve bu dönemden daha güçlü döndü. Matthew Simmons için tersi olmuştu... Bu olayın davasının başında Simmons, onun "küçük haydut" geçmişi olduğunu hatırlatan bir hakime küfür ederek kendini rezil etmeyle başlamıştı. "Neredeyse hakime saldırdım, ortalık gerildi ve beni bir geceliğine hapise yolladılar." Ve herşey gitgide kötü bir hal alıyordu genç taraftar için.

"Hayatım yıkıldı o tekme yüzünden. Işimden kovuldum, yenisini bulmak için süründüm, sonunda 5 sene boyunca rezil mesleklere ile uğraştım. Cantona yeşil sahalara dönünce benim siktiriboktan bir işim vardı, param yoktu, sokakta herkes bana kötü kötü bakıyordu, arkadaşlarımın ve ailemdekilerin çoğu benimle birdaha konuşmadılar bu kazadan sonra. Kulübüm bile kombinemi iptal etmişti. Kızlarlada pek ilişkim olmadı, zedelenmiş imajım yüzünden, ideal damat değildim ! Ama sonunda birisini bulmaya başardım. Iyi geçiniyorduk, çocuğumuz bile oldu, ama daha sonra ayrıldık. 25 Ocak 1995 olayındaki o aptal herif değilim artık, güzel mesleğe sahip oldum, duvarcı oldum. Kendi hesabıma çalışıyorum, kimse başımın etini yemiyor ve iyi para kazanıyorum. Crystal Palace'ı da desteklemeye gitmiyorum artık, ilgimi çekmiyor, zaten kötü oynuyorlar... Chelsea ve Fulham maçlarına gittim şu son zamanlar, ve böyle maçları tercih ediyorum."

Dün gece Cantona'nın high kick'ine benzer bir olay yaşandı : zaman geçirmek isteyen Swansea'li top toplayıcı Charlie Morgan, yere düşürüldükden sonra Chelsea'li Eden Hazard'dan tekme yedi. O çocuk Matthew Simmons ile aynı kaderi paylaşacakmı acaba ? :)